Budapeşte’de ne yenir ne içilir?

Budapeşte bizim en sevdiğimiz şehirlerden birisi. Bu sebeple ucuz bilet bulabildikçe gittiğimiz yerlerdendir Budapeşte. Buraya son gidişimizde Wizzair’den aldık biletlerimizi ve gidiş dönüş uçak biletine 100 Euro verdik. 1 ay öncesinden alınan bir bilet için oldukça uygun. Biz bu gidişimizde Budapeşte’de 5 gün geçirdik ve bu süre boyunca bol bol gezdik, yemek yedik ve eğlendik.

(Güncelleme): 2016’nın Aralık ayında gittiğimizde Wizzair Türkiye uçuşlarını iptal etmişti. Dolayısı ile uçuş için Pegasus’u tercih ettik. Siz gene de biletinizi almadan önce Wizzair’i bir kontrol edin:)

parlement

Budapeşte’ye Giriş

• Şehirde ulaşım için metro ve tramvaylar yeterli, bilet ise günlük, 2 günlük ve haftalık gibi seçeneklerle alınabiliyor. Biz haftalık bilet aldık ve bunun için yaklaşık 45 TL ödedik.
  • Eğer sigara içiyorsanız ilk aşamada tekel bayisi bulmakta zorlanabilirsiniz. Sigaralar hiçbir markette satılmıyor. Sadece buzlu camlarla örtülü ve logolarından hiçbir şekilde anlaşılmayan tekel bayiler sigara satıyor :)
  • Taksiler müşterileri dolandırmaya bayılıyor. Taksimetre açtırırsanız inanın ki daha az ödersiniz. Budapeşte merkez’den havalimanı taksi ile yaklaşık 70 TL.
  • Şehirde mekanlar birbirinden çok ayrı yerlerde. Bir günde birden fazla yerde bira içmek istiyorsanız tabana kuvvet:)
  • Buranın ünlü yemekleri arasında ise Goulash (Etli ve sebzeli çorba ), Langos (Pişi) ve Macar Sosisi (Kocaman bir sucuk) bulunmakta.
  • Burada porsiyonlar diğer Doğu Avrupa ülkelerinde olduğu gibi kocaman:)
  • 4 mevsim gezilesi bir şehir, yaz aylarında insanlar çimlerde takılıyor. Kış aylarında ise bulması oldukça zor olan pub’larda.

sokak

Ne Yenir?

• Central Market : Budapeşte’ye her gelen ziyaretçi öncelikle buraya uğramalı. Kasap, manav gibi yerler var. Ayrıca üst katında da Macaristan’a özgü yiyeceklerin satıldığı ufak dükkanlar var. Siz de bu dükkanlardan Langos satanı bulun ve hemen kuyruğa girin. Langos denen yağda pişmiş hamurun üzerine kumpir misali istediğiniz şeyi ekletip afiyetle yiyebilirsiniz.

langosh

• For Sale Pub: Burası çok şirin 2 katlı bir pub. Ama bizim buraya gelmemizin sebebi içkileri değil de muhteşem yemekleri. Yemeğin yanında birer bira almadan da olmaz tabi:) Biz burada çorba içtik ve ardından tavuk yedik. Ancak menüsü o kadar büyük ki ne yiyeceğinize siz de karar veremeyeceksiniz.
  • New York Cafe: Şu anda New York Palace Hotel olarak hizmet veren 1890 yılında inşa edilmiş bu binanın giriş katındaki New York Cafe insanı o yıllara tekrar götürüyor. Binanın enfes mimarisi ve ambiyansı bizi büyüledi. Kahve içtiğimiz süre boyunca binadaki tüm detayları inceldik:) Fiyatlar biraz yüksek olduğu için çay kahve içmeye gitmeniz yeterli diye düşünüyoruz. Amaç o ambiyansı yaşamak.

new york cafe 3 new york cafe 2

• Tamp & Pull Espresso Bar: Burası da son ziyaretimizde keşfettiğimiz tatlı bir kahve dükkanı. Budapeşte’de içebileceğiniz en güzel kahve burada yapılıyor:) Bolca kahve çekirdekleri var. Bunların kimisi single origin kimisi de blend. Hepsi de birbirinden güzel. Dilediğiniz çekirdeği seçip dilediğiniz kahve çeşidini seçebiliyorsunuz. Uzun ve yorucu bir şehir turundan sonra dinlenmek için çok güzel bir yer olabilir. tamp-and-pull tamp-and-pull2
  • Gyros Büfe: Macaristan’da bulunan Arap ve Türk dönercileri çok ünlü ve hepsi gerçekten de güzel döner yapıyorlar. Ancak bizim bu dönerciler arasındaki favori dönercimiz Gyros Büfe. Burada bol acılı bir döner yemeden dönmeyin derim! Adresi bulabilmeniz için mekanı foursquare’den bulamadığım için onun hemen yanındaki Pub’ı ekliyorum. Söylediğimiz dönerciyi bu pub’ın yanında bulabilirsiniz.

(Güncelleme): 2016’nın Aralık ayında, yıllardır özlem duyduğumuz bu dönerciye tekrardan gittik. Hala olduğu yerde duruyordu ancak el değiştirmiş bir şekilde. Mekanı Türk bir dönerci devralmış ve aynı soslarla aynı döneri vermeye devam ediyor. Ancak tavuğu artık daha kuru ve terbiyesi değişmiş.

gyros

• Hummus Bar: Burası çok başarılı falafel ve hummus yapan bir yer. Eğer domuzlu yemeklerin kokusundan veya tadından sıkıldıysanız burada veya burada keyifli atıştırmalar yiyebilirsiniz:)

falafel

• Anna Cafe: Bu cafeyi Budapeşte’nin bir çok yerinde bulabilirsiniz. Biz Vaci Utca üzerindekine gittik. Burada güzel birer kahve içip ardından da Kahvaltı yaptık. Türk kahvaltısına en yakın kahvaltıyı buradaki peynir tabağında bulduk:)

annacafe

• Bu mekanların dışında Macaristan’da Hard Rock ve Hooters da bulunuyor. Biraz Amerikan konsepti isterseniz buralarda da hamburger yiyip bira içebilirsiniz.

fishandchips

• Macaristan’ın ünlü tatlısı ise Kürtőskalács. Bizim bildiğimiz adı ile Makara :)

makara

Ne İçilir?

Bu şehirde ne yenilirden ziyade nereye gidilip ne içiliri konuşmak lazım çünkü buraya özgü çok güzel publar ve barlar var.

• Szimpla Kert: Burası tam bir Ruin Pub. Yıkık dökük, eski bir evi hiçbir şeyini değiş)tirmeyip birkaç aksesuar ekleyerek açmışlar resmen :) 2 katlı pub’ın birkaç tane odası ve yüzlerce kişinin sığabileceği koca alanı var. Mekana girmeden önce ‘Nereye Geldim Ben Böyle’ diyebilirsiniz, ancak içerisini çok seveceksiniz:
  • Instant: Burası da gece kulübüne dönüşen ruin publardan bir diğeri. Burada birçok farklı oda bulunuyor ve her odada farklı bir müzik çalıyor. Herkes keyfine göre müzik dinleyip eğleniyor. Müzik sevmeyenler de ortak alanda bulunan bar tarzı masalarda takılıyor.
  • Andersen: Burası Budapeşte’nin en ucuz pub’larından biri. Yerin 1 kat altında bulunan mekan metrelik biraları ile meşhur. 1 metre uzunluğundaki tahta üzerine 10 adet bira koyup veriyorlar metrelik birayı. Fiyatı ise oldukça ucuz (yaklaşık 10 TL).

metrelik bira

• Kolor: Burası ise Budapeşte’nin güzel mekanlarından bir diğeri. Ancak diğerleri gibi ruin pub değil. Giriş katı oldukça ferah olan bu mekanda yemek yiyip içki içebilirsiniz. Gece geç saatlerde de alt katındaki gece kulübüne inip keyifle dans edebilirsiniz. Bu sokaktaki diğer tüm mekanları tek tek ziyaret etmekte fayda var.
  • Macaristan’ın meşhur içkisi ise Palinka! Bunun tadına her pubda bakabilirsiniz. Genelde Macarlar bira içmeden Unicum ve Palinka tarzı likörler içiyorlar.

Nereye Gidilir?

Aslında Budapeşte’de gezip görülecek yerlerin çoğu belli ve hepsi haritalarda var. Buralarda yer almayan veya bazılarında yer alan yerler söylemek daha doğru bu sebeple.

basilica castle2

saray

• Szentendre: Budapeşteye yarım saat uzaklıkta bulunan bu şehre trenle rahatlıkla gidebilir. Eğer Macaristan’a yazın gidiyorsanız buraya uğrayarak çok keyifli bir kasaba havası soluyabilirsiniz.
  • Spa: Macaristan’da genel olarak Spa ve Termal Banyo’lar meşhur. Siz de birkaç saatinizi ayırarak burada vakit geçirebilirsiniz. Eğer kış ayında gidiyorsanız açık havadaki termal havuzlar size çok iyi gelecektir:)
  • Christmas Market: Aralık ayında bu şehrin popüler tüm meydanlarında christmas market’ler açılıyor. Ufak kulübelerde her çeşit sıcak şarap, yiyecek ve içecek bulabilirsiniz. Dükkanların hemen önündeki masalarda bunların tadına varabilirsiniz.

cristmas market

• Macaristan’da genel olarak tüm binaların avluları var ve tüm evler yüksek tavanlı. Biz bu tarz binaları çok sevdik doğrusu. Eğer kaldığınız otel bu tarz bir binada yer almıyorsa sokaktaki başka binalara girip avlularını inceleyebilirsiniz.